סרט המסע בזמן הטוב מכולם הוא גם סרט הרפתקאות מלהיב וקצבי וגם סרט התבגרות על נער שמגשים את החלום של כולנו: לתקן את כל הטעויות שעשו הורינו.
וכך, ילדים, נראו הניינטיז של העשירים. כמו כן, אל תתנשקו עם אח שלכם.
הספר של סטיבן קינג זוכה לעיבוד מרוכך ובלתי נשכח בידיו של רוב ריינר, שמציג את שנות ההתבגרות כתקופה של חברות ושל אימה (כשהדבר הכי מפחיד הוא אחים גדולים) וגם מראה איך אנחנו מספרים לעצמנו את נעורינו כשאנחנו כבר מבוגרים.
פיטר ג'קסון הצליח לעשות את הלא ייאמן: לשפר אפילו את סדרת הספרים של ג'.ר.ר. טולקין. הסרט השלישי בסדרה, אגב, הוא הטוב ביותר.
סרט מוזיקלי סוחף ומעורר השראה על ילד שלא מוכן להיות כמו כולם, וגם אחד הסרטים הכי יפים על אבהות.
הוא נולד מיושן — סרט משנות השבעים שמתרחש בשנות החמישים — ועם גיבור שמחזר כמו גבר־גבר של פעם־פעם. לא פוליטיקלי קורקט, אבל השירים מושלמים.
בשנות השמונים ג'ון יוז היה האוטר הראשון של בני הנוער, במאי ותסריטאי שידע לתקשר איתנו ולכתוב את חיינו. "שמתי ברז למורה" הוא "החותם השביעי" שלו — יצירת מופת אבסולוטית ומהפכנית מבחינתנו. מתיו ברודריק מגלם את פריס ביולר, שמשכנע את חבריו להבריז מבית הספר ולעשות כל מה שאסור להם. הכל בסרט נראה אז חדשני: פנייה ישירה למצלמה, עלילה שמתרחשת כולה ביום אחד, יצירה חתרנית שהיא קריאה למרד בממסד, במורים ובהורים. והכל מדויק כל כך, ולכן עובד גם 30 שנה אחרי, ועדיין מאפשר לבני נוער להבין איך הקולנוע שובר מוסכמות (וכמה גרועים הם תרגומי השמות בישראל). /// יאיר רוה
גרסה סוחפת של קיצור תולדות אמריקה — טום הנקס נמצא בכל רגע דרמטי בהיסטוריה שלה, והצופים איתו.
הסרט שניבא את עידן הריאליטי הוא גם משל יפה ואקזיסטנציאליסטי על החיים עצמם ועל הקשר בין בורא וברואים ובין גורל ובחירה חופשית.
כי זו הקומדיה הרומנטית הטובה מכולן, לגיל שבו עוד אפשר לחלום על כוכבי קולנוע.