במילים פשוטות:
עיקרי התוכנית כוללים הקמה של קווי רכבת נוספים בתל אביב, חיפה וירושלים. היקף ההשקעה בתוכנית: 55 מיליארד שקל. אך ייתכן שהעלות תגדל משמעותית, שכן במקרה של הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, שנוסע מפתח תקווה לבת ים דרך תל אביב, העלות קפצה מ-11 מיליארד שקל ל-17 מיליארד שקל והדדליין נדחה מ-2017 ל-2012.
רשויות מקומיות שונות צפויות להתנגד בגלל הבלגן שהפרויקטים יצרו בשטחן, משרדי ממשלה עלולים לריב על סמכויות וגם מפעילי תחבורה ציבורית כמו אגד ודן צפויים להתנגד בשל החשש לאובדן נתח שוק.
הקו ינוע לאורכו של גוש דן ויחבר את פתח תקווה עם מרכז תל אביב, רמת גן ויהוד. העלות: 8.6 מיליארד שקל.
קו זה יחבר בין חולון להרצליה. העלות: כ-20 מיליארד שקל.
הפרק שצריך היה לקרוא לו "מחכים לאובר אבל האוצר התקפל אז היא כבר לא תבוא".
העלות:
6.4 מיליארד שקל.
הקו יחבר בין שכונת גילה להר הצופים. העלות: 8.5 מיליארד שקל.
כלומר, הוצאת כל 1,400 הרישיונות הקיימים למוניות שירות למכרז תחרותי במטרה לשפר את רמת השירות שכיום נחשבת לנמוכה מאוד.
קו זה יחבר בין חולון להרצליה. העלות: כ-20 מיליארד שקל.
כבר הוצא מהחוקהכוונה היתה לאפשר את כניסתן של אפליקציות לנסיעה שיתופית כמו ויה ואובר לישראל. כבר היום מתרחש קרב אמוציונלי מסביב לנושא. שר האוצר משה כחלון ויתר על הרפורמה הזאת עוד בטרם פורסם חוק ההסדרים הסופי.