הוצא מהחוק
נספח זה לחוק ההסדרים יכול היה להסיר את מעטה החשאיות שממנו נהנית קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון), אולם שר האוצר משה כחלון נכנע ללחצים, והנספח לא הגיע לחוק ההסדרים הסופי.
הזיכיון הוא המסגרת המשפטית שלפיה קצא"א פועלת כבר עשרות שנים. תוקף הזיכיון אמור לפוג בשנה הבאה.
בסעיף זה המדינה מגדירה את גבולות הגזרה הפיזיים של פעילות החברה.
בסעיף זה משרד האוצר ניסה לקבל לידיו תחום אחריות שנמצא כיום בידי משרד האנרגיה. הסעיף היה מאפשר לאוצר לתת רישיון לשינוע ואחסנת דלקים. לפי דרישת שר האנרגיה יובל שטייניץ, סעיף זה הוסר מהנוסח הסופי.
לפי סעיף זה, המזחים של קצא"א באשקלון ובאילת יוכפפו לכללי הספנות של משרד התחבורה, אולם בהמשך העברת כללי רישיון הספנות תוכפף למשרד האוצר ולא למשרד התחבורה.
סעיף זה מאפשר לקצא"א להישאר מתחת לרדאר, כיוון שכל הפעולות הכספיות של החברה, לרבות שכר, מינויים, רווחים והתחייבויות, יישארו חסויות.
בסעיף זה משרד האוצר משאיר בידיו את מנגנון המינויים הפוליטיים, שעד כה היה חסוי.