להאזנה לכתבה
הוקלט על ידי הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה
אני פאקינג מקריית מוצקין", אומר אורן קניאל. "אני לא מכיר אף אחד, ואף אחד מהסביבה שלי לא מכיר אף אחד. בצבא כשרציתי להגיע לממר"ם שלחו אותי להיות טבח. כשהקמתי את החברה שלי בלי שום נטוורקינג עבדתי שנה וחצי כמעט בלי משכורת ובלי משקיעים. פרקתי שם את כל החסכונות שלי, אף אחד לא רצה לשים עלינו כסף גם כשהיה לנו מוצר. מהייאוש הלכתי לדוד שלי, שחי באמריקה, שישקיע בנו מכספו הפרטי".
אחרי החסכונות, אחרי ההשקעה מהדוד, בסוף המשקיעים התחילו לבוא. ב־2020, תשע שנים אחרי שהקים את AppsFlyer, שמפתחת כלים לקמפיינים דיגיטליים, החברה שקניאל מנהל הגיעה לשווי של 2 מיליארד דולר. כל החומרים שהובילו לשם היו כבר אצל קניאל הילד, אבל בכל תחנה מחדש הוא גילה שהוא "פאקינג מקריית מוצקין, לא מכיר אף אחד", ונאלץ להילחם במכשולים שלא ניצבו בפני רבים מיזמי הטכנולוגיה שמובילים כיום חברות ששוות מיליארדים.
"אני לא מזרחי ולא אשכנזי, אני הכל מכל — אוסטריה, בולגריה, לטביה וכווית", אומר קניאל (45) בראיון ל"מוסף כלכליסט". "אמא שלי היתה מורה למתמטיקה בחטיבה, גם באופי זה מה שהיא. אבא מהנדס מכונות, שעבד כמו פועל שחור. הייתי קם בבוקר והוא כבר היה בעבודה, כשהיו לו פרויקטים הוא בכלל לא היה בבית. הוא התחיל כשכיר בבתי הזיקוק, אחר כך פתח חברה קטנה. גם אני תמיד עבדתי, למשל בגינון, לקחתי את הגינות הכי קשות ומופרעות שיש וטיפלתי בהן, תליתי שלטים, 'הגינה שלכם צועקת 'הצילו'?'".
חוש מוקדם לשיווק ולעסקים.
"כבר בתור ילד, בגיל 15-14-13, השקעתי בבורסה. היינו שלושה חבר'ה שעסקו בזה. פתחנו חשבון בנק עם תעודת לידה או פנקס חיסונים, כי עדיין לא היתה לנו תעודת זהות, וכשבית הספר היה נגמר היינו רצים לטלפון ציבורי להתקשר לבנק, או פשוט רצים ישר לבנק, היה מסוף כזה למסחר, וגם חיברתי את המחשב בבית לנתונים שהיו זמינים רק בבנק. קנינו דברים הכי ספקולטיביים, חיפושי נפט למשל, והרווחתי. זה נתן לי דמי כיס לא רעים, עד שהתחילה מפולת".
מאיפה היה לך בכלל כסף להשקיע?
"עבדתי בחנות מחשבים מגיל 13. פירקתי והרכבתי מחשבים במעבדה, אבל יותר אהבתי לעבוד עם אנשים. נתתי כרטיס ביקור שלי לכל מי שקנה מחשב, והיו מתקשרים אליי, הייתי נוסע באופניים לבתים של אנשים ומלמד אותם מחשבים, מכין דיסקטים עם משחקים, כותב להם תוכנות. היה לנו מחשב בבית מ־1981, הכרתי את זה. בגיל 15 ראיתי שצריך תוכנה למילוי טוטו — מי שלא מבין בכדורגל, התוכנה יכולה להגיד לו סטטיסטית אילו טורים כדאי למלא. זה היה גדול עליי, אבל מצאתי בחור גאון מהכיתה של אחי שיעשה את זה. הוא אמר 'תן לי שבוע' וביקש 90 שקל, נתתי לו שבועיים ו־150 שקל, ואחר כך מכרתי את התוכנה למישהו ב־900 שקל. הכוח שבלכתוב תוכנה הדליק אותי ממש — והצבא קטע את זה".
"בצבא היתה הפעם הראשונה שנתקלתי במושג 'ויטמין פי', כשגיליתי שאין לי פרוטקציה בכלום, לא מכיר אף אחד, לא מכיר מישהו שמכיר מישהו. עברתי מבדקים לקורס טיס אבל אמרתי שאני רוצה ממר"ם, ואז שובצתי כטבח. הייתי רוצה מאוד לדעת למה"
"בצבא היתה הפעם הראשונה שנתקלתי במושג 'ויטמין פי', כשגיליתי שאין לי פרוטקציה בכלום, לא מכיר אף אחד, לא מכיר מישהו שמכיר מישהו. אז היה לי רקע מתאים לממר"ם ובסוף שלחו אותי להיות טבח".
איך זה קרה?
"זומנתי למבדקים לקורס טיס, עברתי, אבל אמרתי 'אני לא רוצה קורס טיס, אני רוצה מחשבים, ממר"ם'. חשבתי שהצבא יגיד: 'אם המשוגע הזה אומר לא לקורס טיס — לפחות ניקח אותו לממר"ם'. ואז שובצתי כטבח. הייתי רוצה מאוד לדעת למה. כיום כמנהל, אני תמיד אשאף לשבץ אנשים לעבוד על דברים שיש להם תשוקה אליהם, כי אני יודע שזה מחולל קסמים. התשוקה של אדם היא משאב, במיוחד בתפקידים יצירתיים".
אז סבלת בשירות כטבח?
"זו היתה חוויה מתסכלת מאוד, כי היה לי ים של תשוקה לעשות, אבל הגעתי לגוף גדול שלא מקשיב ולא מנצל את התשוקה של אנשיו. אבל אני גם אומר על זה תודה, כי בסוף השירות שלי היה מדהים. למדתי לבשל ועבדתי עם אנשים מכל הרקעים, הלכתי מכות עם הטבח שקלט אותי, ואחר כך נהיינו חברים טובים. הייתי מתקשר לאמא שלי ושואל: 'איך עושים מוקפץ?', מביא רוטב סויה מהבית. אמרו לי, 'למה אתה לא עושה שניצלים?', והסברתי שמוקפץ זה יותר בריא. ועל הדרך עשיתי להם מחשוב בבסיס, ביוזמה שלי. הצבא מאוד השתנה והתפתח מאז, ועדיין — ביחידות טכנולוגיות הוא חייב להקפיד לשלב אנשים מכלל האוכלוסייה. זה כלי מהותי לצמצום פערים".
"אחרי הצבא רציתי לעבוד עם אבא שלי, כי עבדתי איתו בחופשות ולפני השירות. אבל הוא אמר: 'אתה יכול לעשות דברים יותר מעניינים מזה, העיקר שתגיע למצב שאת מה שאתה עושה — אתה עושה הכי טוב'. נסעתי לטייל בארצות הברית, חלום ילדות, וכבר נשארתי שם שנה וחצי ועבדתי. אני לא מפחד מעבודה קשה, ואני אוהב עבודה פיזית, אז הייתי במובינג, סבל במוישה'ז בניו יורק, אחרי זה מכרתי וניקיתי שטיחים בלוס אנג'לס. בשטיחים אגב למדתי את ההבדל בין למכור כשאין משמעות לברנד, כשזו מכירה חד־פעמית ולא פוגשים את הלקוח שוב, לבין חברה שבה יש חשיבות למותג, כמו אפספלייר. אצלנו הדבר הכי חשוב זה הברנד.
"כשהייתי בלוס אנג'לס אמא שלי כתבה לי שבקונסוליה הישראלית שם עושים פעם בשנה מבחן פסיכומטרי ישראלי, היא אמרה: 'תעשה, מה אכפת לך'. אז עשיתי, ואחר כך נרשמתי ללימודים, לתעשייה וניהול בטכניון. אחרי שנה עברתי למדעי המחשב. גם רשף (מן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אפספלייר ומי שהקים עם קניאל את החברה), שאני מכיר מכיתה ח' במוצקין, התחיל ללמוד שם. עבדנו שנינו באינטל בתור סטודנטים, אחרי התואר טיילנו בדרום אמריקה יחד. הוא אדם מדהים, אנחנו שונים זה מזה ומשלימים זה את זה, אז הוא כמו בן זוג. יש לנו יכולת להיות יחד בכל סיטואציה".
כמי שכבר כילד הפגין אופי של יזם, לא רצית לפתוח חברה מיד אחרי הלימודים?
"אני אומר לאנשים: מה סיימתם לימודים וכבר רצתם להקים חברה? כשאני מראיין אנשים לעבודה, ואני עדיין משתדל לראיין את כולם, אני רואה שאנשים לא מנצלים את הפוטנציאל במקום העבודה שהם נמצאים בו, את מה שהם יכולים לעשות שם. אני, את הניסיון שלי בבנייה של חברה ובניהול קיבלתי בחברות שבהן עבדתי כשכיר. התנהגתי שם כמו יזם, הייתי משכנע ומדליק אנשים שסביבי. וגם היום אני תמיד אעדיף את מי שחושב ככה. ואגב, אני גם תמיד אעדיף את המהגר, כי מהגרים הם היזמים של עצמם באופן הכי אישי, מהמרים על כל החיים שלהם".
"אחרי הטיול בדרום אמריקה עברתי לתל אביב, עבדתי בחברות טכנולוגיה קטנות והתחלתי ללמוד ל־MBA בבינתחומי. נסעתי בתוכנית חילופי סטודנטים לוורטון (מבתי הספר המובילים בעולם למינהל עסקים), וכבר נשארתי בפילדלפיה שנה וחצי, ניסיתי להתקבל לגוגל ופייסבוק ועבדתי בקרן הון סיכון מקומית.
"ובארצות הברית, ב־2010, קניתי את האייפון הראשון שלי, אייפון 3 משומש. ועף לי הראש. ביום שקניתי אותו לא נרדמתי מרוב מחשבות על מה אפשר לעשות עם הדבר הזה. הבנתי שזה הולך לשנות לנו את החיים. ידעתי שלחברות שמציעות אפליקציות אין יכולת למדוד שום דבר, ולא הבנתי איך הן מקבלות החלטות בלי למדוד. אני לא בא משיווק, ועם ראש המהנדס הלוגי שלי חשבתי: מישהו חייב לפתור את זה. כך נולד הרעיון לאפספלייר. זו נראתה לי בעיה טכנית מגניבה וגם קשה. מי שעבדתי אצלו אז וחיפש חברות להשקיע בהן אמר: 'קשה זה טוב. אם היה קל, הרבה כבר היו עושים את זה'. מאז נכנס לי לראש ש'קשה זה טוב'".
ואיך מכאן צמחה חברה?
"חזרתי לארץ עם האייפון שלי, ורשף ואני התחלנו להיפגש ולחשוב מה אפשר לעשות. ידענו שהתעשייה הזאת תגדל, ורצינו לתת פלטפורמה לניתוח מידע למפעילי האפליקציות, כלי שיעזור להם להצליח בשוק שלהם. באנו בלי לדעת כלום, אבל עם יכולת להקשיב ללקוחות ולהבין מה האתגרים שלהם ולהיענות להם.
"כיוון שלרשף ולי לא היה מושג בעבודה מול לקוחות, אשתי ליסה היתה חוזרת בכל יום מהעבודה שלה בשיווק דיגיטלי, תחום שהיא גם למדה, ועוזרת לנו, מדברת עם הלקוחות שלנו. רשף היה מגיע, פתחנו שולחן ועבדנו שלושתנו. עד שבאיזשהו שלב זה היה ברור שליסה צריכה לעזוב את העבודה שלה ולהתחיל לעבוד איתנו, והיום היא סמנכ"לית משאבי אנוש".
איך זה לעבוד צמוד לאשתך?
"אל תנסו את זה בבית", הוא צוחק. "בסופו של דבר היא אחת משלושת היזמים של החברה, וזה עובד מדהים. יש לה ויז'ן והיא גם ביצועיסטית, ישר נכנסת לביצוע. היא מנחיתה לקרקע בזמן שאני רוצה להישאר למעלה. שנינו עובדים עם המון תשוקה, מחוברים לארגון, ומאמינים מאוד שהעבודה צריכה להיות ברוח כיפית ומשפחתית. בהתחלה זה היה מאוד אינטנסיבי, גם אחרי שיצאנו מהסלון היו המון נקודות ממשק בין העבודה שלה לשלי. היום אנחנו אפילו לא באותה קפסולה, ובבית משתדלים לא לדבר על העבודה היומיומית, מקסימום על החזון, לאן אנחנו רוצים להגיע".
שלושתכם עבדתם שנה וחצי בלי משקיעים.
"כן, חרשנו את רוב המשקיעים במדינה ולא קיבלנו כסף. לכן החלטנו שאם יש לנו תוכנה מצוינת שאנשים באמת צריכים — נתחיל לצבור לקוחות שמבסוטים מהשימוש בה, רואים את הערך, ואז הכל יתחיל לקרות. הרי אם אין לקוחות שמוכנים לשלם, למה לקחת כסף ממשקיעים? התפיסה שלנו היתה שאף אחד לא יגיד 'איזו מצגת מדהימה, הנה, ניתן לכם כסף'. אבל כשיש לקוחות שמרוצים מתוכנה מעולה שפותרת להם בעיה קשה, משקיע אחד בא, והאחרים באים אחריו.
"אבל גם אז הם לא באו מיד. היה לנו בהתחלה חצי מיליון דולר, ועשיתי טבלת 'זמן שנשאר לנו לחיות': כמה הוצאנו, כמה יש בבנק, כמה זמן נשאר לחיות. אתה מגייס עובד ועוד עובד, הזמן עובר ופתאום אתה רואה שנשארו לך חודשיים לחיות, כי אפילו שהכל גדל, יש יותר לקוחות, אתה לא מצליח לגייס עוד כסף. ואז אחד המשקיעים הראשונים שלנו, מודי רוזן מקרן מאגמה, אמר: 'קחו מיליון דולר על חשבון הסיבוב הבא כדי שתמשיכו לרוץ'. פתאום יש לך אורך נשימה, לא רק חודשיים לחיות, עד שב־2014 כבר גייסנו מקרן פיטנגו".
מה לקחת איתך מהתקופה שבה ניהלת את החברה עם שעון חול לנגד העיניים?
"אני מצטער שלא גייסנו יותר כסף בשלבים מוקדמים יחסית, ובגלל זה לא יכולנו לרוץ מהר יותר. היו לנו אז כבר שתי חברות מתחרות שגייסו הרבה יותר השקעות, אבל כיום הן כבר לא קיימות.
"מנגד, היה רגע אחד מכונן, ממש בהתחלה. הייתי בפגישה של גוגל אנליטיקס למובייל, וכל הזמן התלבטתי אם לשאול שאלה שרציתי לשאול — איך עסקים יודעים מאיפה באים הלקוחות, היוזרים שמתקינים את האפליקציות. חששתי לשאול, כי בכל זאת גוגל, עם צבא של מפתחים שבטח יכולים לעשות את זה ברגע, אבל בסוף הפגישה שאלתי. האיש הודה שלא יודעים מאיפה באים היוזרים שמורידים את האפליקציות, ואמרתי: 'יפה, זה בדיוק מה שהסטארט־אפ שלי עושה!'. אחרי הפגישה אחד הנוכחים ניגש אליי ואמר שמעניין אותו לנסות את הכלי שלנו. הוא ניסה, היה שם באג, ומי שממנו ביקשנו שיתקן את הבאג הוא היום בכיר באפסלייר. הלכתי לגיסי שמצא את הבאג. וכל ההתגלגלות הזאת החלה כי העזתי לשאול את השאלה ההיא במפגש ההוא. אם אתה מעז לצעוק מה החלום שלך, אתה מחבר אליך אנשים שחושבים כמוך".
קפיצה גדולה קדימה, להווה: התוכנה של אפספלייר מאפשרת לאנשי שיווק לדעת בדיוק מאיפה מגיעים המשתמשים של האפליקציות שלהם, בדגש על משתמשים רווחיים (מחיפוש בגוגל, ממודעות ברשתות חברתיות, מהודעות סמס וכו') ומה מפעיל אותם, "כי אחרת עבודת השיווק היא Spray and prey. אין לך, כאיש שיווק, מושג אם מה שעשיתי טוב או לא, זה כמו מבחן שאתה לא יכול לקבל את התוצאה שלו. עם התוכנה שלנו, יש לך דאטה שמבהיר איזו פעולה שלך מייצרת איזה ערך". היא משמשת לקוחות כגון eBay, נייקי, פלייטיקה, מייסי'ס, NBC ועוד ועוד, סך הכל 12 אלף חברות, וב־2020 המכירות שלה הסתכמו בכ־200 מיליון דולר. יש לאפספלייר 1,000 עובדים (מהם 600 בישראל), והמספר יגדל בעוד כשליש בשנה הנוכחית, במשרדים בהרצליה וחיפה, וכן בארצות הברית, באירופה, במזרח הרחוק ובדרום אמריקה.
היא גייסה עד כה יותר מ־300 מיליון דולר, מתוכם יותר מ־15 מיליון בנובמבר, אחרי גיוס נוסף של 210 מיליון שהובילה ג'נרל אטלנטיק בתחילת 2020. הגיוס האחרון נעשה לפי שווי של 2 מיליארד דולר, "וזה רק האחוז הראשון של הפוטנציאל שלנו", אומר קניאל.
שווי של 2 מיליארד דולר זה רק 1%?
"כן. באחת מישיבות הדירקטוריון כתבתי שרק 5% מהפוטנציאל שלנו בוצע, ואחרי כמה ישיבות שיניתי ל־1%. שאלו אותי: 'מה קרה, אתה הולך אחורה?', ואמרתי: 'לא, החזון שלי לעתיד גדל'. בתחילת הדרך שלנו החלום היה לשרוד עוד רבעון, להתקיים עוד שנה, אבל כרגע אם אתה לא רואה איך החברה יכולה להתפתח ולגדול, אתה מתחיל לסיים את חייה".
עד כמה הקורונה פגעה בכם?
"מצד אחד כל החברות אוף־ליין שמו ברקס בבת אחת, ואנחנו עובדים מולן, נותנים להן זמן להטמיע כלים אחרים שלנו כדי לייצר נקודות מגע עם הלקוחות. למשל בחברות תיירות יש ירידה של 80% בפעילות העסקית. מצד אחר יש לנו לקוחות שמתפוצצים מתחילת המגפה: חברות גיימינג, סטרימינג, מסחר אונליין. ושם אנחנו עובדים הרבה יותר קשה, צריכים להספיק יותר עם עובדים שיושבים בבית עם פאקינג ילדים על הראש. זה לא דבר קל. לא פיטרנו, לא קיצצנו בשכר או באחוזי משרה".
איך אפספלייר תיראה בעוד חמש שנים?
"אני חושב על חברה בשווי של עשרות מיליארדי דולרים. אם זה יהיה 15-10-5 מיליארד אני לא אתבאס אם אדע שעשיתי את המקסימום בלהביא ערך ללקוחות שלי. המשקיעים שלי כבר עשו כסף ועוד יעשו הרבה. אנחנו גם מגייסים אנשים שלא חלמנו לגייס לפני כמה שנים: אחרי שבעבר לקחנו את האנשים הכי זולים שיכולנו למצוא, היום החברה מושכת את המהנדסים הכי טובים בארץ".
והם משרתים לקוחות שיושבים בעיקר בארצות הברית ובסין. אז למה אתה נשאר בישראל?
"הטכנולוגיה ברובה מיוצרת כאן, ולכן כרגע אנחנו גרים כאן. אם 99% מהביזנס היה בסין הייתי עובר לסין, אבל אם יהיה צורך לעבור לאנשהו זה כנראה יהיה לארצות הברית. בינתיים המתח בין ארצות הברית לסין עובד לטובתנו. ישראל ביחסים טובים עם שתי המעצמות, זה מאפשר לנו להיות סוג של שוויץ".
ובאופן אישי, לאן אתה רוצה להגיע?
"ליסה ואני רוצים לעסוק בפילנתרופיה בעתיד היותר רחוק. בינתיים יש לנו בחברה מיזמים למען הקהילה: אנחנו עובדים עם ניצולי שואה, יש לנו תוכניות חינוכיות לאוכלוסיות בסיכון, מיעוטים, עולים, אנחנו תורמים מחשבים, העובדים משקיעים זמן. זה מייצר בחברה אנרגיה וגאווה שאי אפשר לתאר".
"השווקים העיקריים שלנו הם ארצות הברית וסין. המתח בין שתיהן פועל לטובתנו - ישראל ביחסים טובים עם שתי המעצמות, זה מאפשר לנו להיות סוג של שוויץ"
עם המשקיעים באפספלייר נמנים חברת הענן הגדולה בעולם סיילספורס, קרן ההשקעות האמריקאית של ג'נרל אטלנטיק, קרן הצמיחה של גולדמן זאקס, קרן קומרה קפיטל הישראלית, DTCP, פיטנגו, מאגמה ועוד, אבל קניאל מודה שנדרש לו ניסיון מורכב כדי להגיע לעבודה טובה עם המשקיעים.
"לבחור משקיע זה כמו לבחור בן זוג, וכשבחרת משקיע אתה לא יכול לפטר אותו, להגיד 'נמאס לי, לא רוצה לראות אותך' או 'אתה מזיק לחברה'", הוא אומר. "אתה בוחר שותפים למסע, ולמשקיע יש השפעה גדולה מאוד על היזמים. לכן ההחלטה להכניס משקיע מסוים היא כזאת שאתה צריך לחשוב עליה היטב".
נשמע שלמדת את זה בדרך הקשה.
"עם אחד המשקיעים שלנו זה לא עבד טוב. אני מעריך אותו, הוא אדם עם רקורד עשיר, אבל זה לא התאים והוא כבר לא איתנו".
מתי זה לא עובד?
"כשהמשקיע חושב שהוא האופרטור. בתא טייס אתה עושה אלף ואחת החלטות בכל יום, אתה לא יכול שפתאום מישהו בא, קופץ לך על ההגה ואומר 'קח ימינה'. איפה היית חודש? רוצה להיות עובד של החברה? בוא קח מחשב ושב, נעשה לך עמדה, תבוא כל יום. אבל אתה לא יכול לקפוץ לי על ההגה".
איך אפשר לשכלל את הבחירה במשקיע הנכון?
"צריך לדבר עם יזמים אחרים שלקחו כסף מאותו משקיע. ממש חייבים. זה מה שעשיתי עם כל משקיע שנכנס לחברה אחרי המשקיע ההוא — דיברתי עם מנכ"לים שקיבלו מהם כסף, כולל ממשקיעים בסדר גודל של ג'נרל. בלי זה משקיע לא ייכנס. זה עוד לא מבטיח דבר, אבל לרוב זה עוזר".
את ליסה אשתו הכיר עוד לפני שנסע לארצות הברית, בבר, ולא בפעם הראשונה בשיחה הוא מציין שהיא "מדהימה. סיפור אישי מטורף. היא עלתה לארץ לבד מאוקראינה בגיל 17, בלי לדעת עברית, בלי לגדול בין יהודים". הם גרים בהרצליה, בדירה שכורה, "ואני לא קונה דירה כדי לשמור על גמישות, כדי שאוכל לגור איפה שהחברה תצטרך שאהיה". יש להם שלושה ילדים, בני 5 עד שנתיים וחצי, וקניאל אומר ש"הזמן שלי איתם הוא גם חלק מהיצירתיות שאני צריך בשביל העבודה. והוא גם אימון במנהיגות, מבחינתי הם עושים לי קואוצ'ינג. אני לא מנכ"ל שלהם, אני לא יכול להדיח אותם. בכל פעם שאני איתם ומשתמש בסמכות שלי, אני מרגיש שעשיתי משהו לא טוב".
אז איך אתה מחנך אותם?
"יש להם טבלה של פעולות טובות: קמת בבוקר, צחצחת שיניים, התלבשת לבד, עשית משהו טוב לאחים שלך, התייחסת יפה למטפלת? אתה מקבל נקודות. אפשר להגיע מקסימום ל־10 נקודות ביום, וכל נקודה היא שקל. יש גם אפשרות לבונוס. את הנקודות הם יכולים לממש כדי לקנות משחקים, לגו. אני אומר לבן הבכור שלי: 'יש לך X כסף, וזה עולה 400, מה נעשה?', אז הוא מציע שנקנה חצי־חצי. לפעמים כשהוא מבקש רק דבר אחד, אני אומר 'למה לא ביקשת שניים?'. אין לי מושג אם זה טוב, אבל אני חושב שכן".
יום אחד הם יגלו שאתה יכול לקנות להם הכל, שלא צריך חצי־חצי.
"ליסה ואני באנו מבתים צנועים, ליסה יותר ממני, ואני עובד מילדות. אני מקווה לפתח אצל הילדים שלי סקרנות ותשוקה, שכסף לא יהיה המטרה המיידית, ואני מקווה שגם הם יעבדו מגיל צעיר. אם הם ירצו לעבוד באפספלייר אני אגיד להם את מה שאבא שלי אמר לי: 'אתם יכולים לעשות משהו הרבה יותר מעניין, רק תעשו את זה הכי טוב'. ובשביל זה אתה חייב לעבוד הכי קשה, אחרת מישהו יעשה את זה טוב ממך".