"במאי הייתי אמורה להיפגש עם האוצרת סופי ברזון מקאי מגלריה בארי לקראת עבודה על תערוכה חדשה. הפגישה בוטלה ברגע האחרון בעקבות פינוי מיידי של התושבים לאחר הסלמה באזור. במקום הפגישה, בניסיון לגעת בחוויית החיים תחת איום מתמיד, פיסלתי דמות זוחלת; יצרתי ראש, גפיים, בטן וגם מכנסיים וגרביים ורודים, רק לא הצלחתי להחליט מה היא נושאת על גבה. חשבתי על יציקת בטון שנותנת הגנה ובו־זמנית מוחצת, אבל לא הצלחתי לדייק את הדימוי והנחתי את העבודה הלא גמורה בצד. בספטמבר סופי ואני נפגשנו בבארי, שוטטנו בין הגלריה לחדר האוכל, לספרייה ולמיגונית, ומאז המשכנו בחשיבה משותפת באמצעות התכתבויות.
"את בוקר השבעה באוקטובר התחלתי מוקדם מהרגיל בעקבות האזעקה המפתיעה. במקום לחזור לישון נכנסתי לעבוד בסטודיו הביתי שלי. החדשות התחילו להגיע לאט לאט, ואיתן גם קריאות המצוקה של סופי בפייסבוק מתוך הממ"ד. נתקעתי מול המסך וחיכיתי לאות חיים ממנה. כששמעתי שחולצה בשלום, אחרי שעות רבות, שטף אותי גל, דחף גופני שלא ידעתי לאן להפנות, ומצאתי את עצמי עם שפכטל ביד מקלפת את הקירות המתפוררים בבית שלי.
"העבודה הפיזית המיוזעת השקיטה קצת את הנפש בין התעדכנות אחת לאחרת. קילפתי קירות ותקרות, פירקתי את הפרגולה הנרקבת, והבית כולו הסתנכרן עם הכאוס. כשעברתי בסטודיו נתקלתי בדמות הזוחלת על המדף, וידעתי בבהירות מה יש לה על הגב. הבית החרב נוצר מכל הפירורים ושאריות החומר שהיו זרוקים בסטודיו. מאז עברו כמעט שבועיים ועדיין לא הצלחתי לחזור לעבודה העדינה בסטודיו".