FOODTECH 2018

המהלך החדשני הבא בתעשיית המזון

שופטים

פרופ' איילת פישמן  |  הטכניון

פרופ' חבר אילת פישמן הינה ראש המעבדה לביוקטליזה מולקולרית ויישומית וחברת סגל בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון. מחקרה עוסק בפיתוח תהליכים כימיים המבוססים על זרזים ביולוגיים (אנזימים) והבנת הקשר בין המבנה והתפקוד של זרזים אלו. פרופ' פישמן בעלת תואר ראשון ושני בהנדסת ביוטכנולוגיה ומזון מהטכניון.

בין השנים 1992-2002 עבדה כחוקרת בתמ"י - מכון למחקר ופיתוח של כימיקלים לישראל, בתחום של סינתזה אורגנית עם ליפאזות. במקביל לעבודתה בתעשייה, עשתה תואר שלישי בהנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון בנושא של מודיפיקציה כימית של ליפאזות. את הפוסט דוקטורט עשתה באוניברסיטת קונטיקט בארה"ב, שם נחשפה לתחום של הנדסת חלבונים. בשנת 2005 הצטרפה פרופ' פישמן לפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון והקימה בה את המעבדה לביוקטליזה בראשה עומדת. מחקריה עוסקים בפיתוח שיטות ביוטכנולוגיות לייצור תרופות ומזון, פרוק מזהמים, וחקר והנדסה של זרזים ביולוגיים.

פרופ' פישמן נבחרה פעמים רבות כמרצה מצטיינת טכניונית וזכתה בפרס ינאי למצוינות בחינוך אקדמי, כמו כן זכתה בפרס יולודן ובפרס גוטווירט למצוינות מחקרית.

פרופ' פישמן שותפה למחקרים של האיחוד האירופי, עורכת מדעית של עיתון בתחום הביוטכנולוגיה, מרצה בהתנדבות בבתי ספר מתוך מטרה לעודד בני נוער ובפרט בנות ללמוד מדעים והנדסה, ומשמשת כראש התוכנית הבין-יחידתית לביוטכנולוגיה בטכניון.

2018 © כל הזכויות שמורות לכלכליסט

2018 © כל הזכויות שמורות לכלכליסט

עיצוב ובניית האתר: גלית פראנק-אליס

עיצוב ובניית האתר: גלית פראנק-אליס