כשבסוואג היה חור

כלכליסט מציג:

מכירות תקליטי הוויניל שברו שיאי הכנסות בשנה האחרונה / נינטנדו היפנית השיקה קונסולת מחווה לקונסולה קלאסית משנות השמונים / נוקיה החלה לייצר מחדש את הדגם הפופולרי 3310 / ואפילו מצלמות הפולארויד עשו קאמבק / ככל שאנחנו מתקדמים טכנולוגית, גוברים גם הגעגוע והכמיהה לעבר / ככה זה כשלאנשים עדיין יש רגשות כלפי החפצים שלהם

כלכליסט בפרויקט נוסטלגי בשלושה חלקים – מוזיקה, טכנולוגיה ואופנה

2

החיים ב-8 ביט

 

 

 

 

 

 

 

 

נינטנדו ואטארי רוכבות על הנוסטלגיה עם קונסולות מחודשות ומשחקים משנות ה-90' ואפילו נוקיה הצטרפה לחגיגה והשיקה מחדש את ה-3310 שלה, שאין לו אפליקציות אבל אפשר לשחק בסנייק. ככה זה כשאנשים מתגעגעים למשחקי מחשב עם שני כפתורים וגרפיקה מינימליסטית

1

שחורים ושרוטים

 

 

 

 

 

 

 

 

התקליט אמנם תמיד היה פה אבל עם זאת, אי אפשר להתעלם מנתוני המכירות המדהימים של תקליטים בארה"ב, בבריטניה ואפילו כאן בישראל בשנה החולפת. אז המכירות נוסקות ולקנות תקליט זה כבר לא משהו בשביל היפסטרים בלבד אבל, למה ואיך זה בדיוק קרה וגם מתי הטרנד הזה צפוי להיעלם?

3

רטרו שיק

 

 

 

 

 

 

 

 

מתי בדיוק מצלמות פולארויד הפכו לאקססורי יוקרתי והכרחי ולמה לאחרונה שוק בגדי הווינטאג' והיד השנייה זוכה לפריחה מחודשת? על הקשר ההדוק שבין כלכלה, אופנה והפריטה על מיתרי הרגש הנוסטלגיים והשיקיים של כולנו

להקשיב לדיסקו בחותלות

שבעה סיפורי געגוע

info@calcalist.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"כלכליסט"

www.calcalist.co.il

עורכת תוכן: יעל לינזן סגל

במאי ועורך וידאו ראשי: מאור שלום סויסה

ארט וגרפיקה: נטע שמעוני

צילום: תומריקו

הנפשה: זהר שרעבי

עורכת וידאו: רחל תורגמן

עורך אחראי: אמיר זיו  •  מעצב אחראי: אבנר הברפלד