ל"ו צעירים

ערן אור

מייסד VRHealth, סטארט־אפ המפתח אפליקציה שמטרתה לייצר סשנים של טיפולים רפואיים באמצעות מציאות מדומה

בן 35, טייס לשעבר, חי בבוסטון. גייס עד כה 3.5 מיליון דולר. בחברה כ־20 עובדים, בישראל ובבוסטון

שותפים ותורמים: רוב הכסף גויס בפלטפורמות מימון המונים. לאחרונה החברה יצרה שיתופי פעולה עם מיקרוסופט ועם AARP, הארגון האמריקאי הגדול ביותר לבני הגיל השלישי

הטייס שהופך את הטיפולים הרפואיים לחווית מציאות מדומה

המימד הבריא

תרגולי פיזיותרפיה הם עניין מייגע ומשמים – ומטופלים רבים, הנדרשים לתרגל בעצמם כדי להשתקם מבעיות בריאות שונות או למנוע הידרדרות, מתקשים לעשות זאת בעקביות. "לפני שנה וחצי סיימתי את שירותי בצה"ל כטייס", הוא מספר איך הכל התחיל. "קצת לפני כן התחילו לי כאבים בצוואר, שהתפשטו ליד ימין. גילו לי פריצת דיסק בצוואר, וחלק ניכר מתהליך השיקום היה הרבה פיזיותרפיה. זה קרה בערך בתקופה שבה יצא לשוק 'גוגל קארדבורד' (מסכת VR שפועלת באמצעות סמארטפון — ר"ב), כך שתוך כדי התרגילים המשעממים, נראה לי מתבקש לשחק במשחקי מציאות מדומהׂ.

 

"במקביל התחלתי לימודי יזמות באוניברסיטת בן־גוריון, וחשבתי לנסות ליישם את השילוב בין הפיזיותרפיה למציאות המדומה. הקמתי חברה בשם VRHealth. את המימון ההתחלתי גייסתי מחברים, משפחה ומכרים מהצבא. פתחנו מרכז פיתוח בישראל, שמנהל מיקי לוי, ובדיוק אז אשתי קיבלה הצעה לעשות פוסט־דוקטורט בהרווארד. החלטנו שאנחנו עוברים לבוסטון עם שלוש הבנות שלנו. כך, החברה היא ישראלית וכל הפיתוח שלה נעשה וייעשה בארץ, וכל הצד של הביזנס נעשה מבוסטון”.

המוצר של החברה הוא תוכנה המייצרת סביבת מציאות מדומה – משחקים, סרטים או כל אפשרות אחרת – הגורמת למשתמש ליצור אינטראקציה עם הסביבה. התוכנה פועלת על מחשב משוכלל מעט יותר מהמחשב הביתי הרגיל, ודורשת גם שימוש במשקפי VR. "המטופל נכנס אל תוך הסביבה הווירטואלית, יש אוואטר שמנחה אותו מה לעשות ולאחר סשן ראשון אנחנו מתאימים תוכנית ומוציאים דו"ח למטופל ולמטפל", מסביר אור. "בהמשך, המערכת מודדת את הביצועים בתוך הסביבה הווירטואלית ומספקת תובנות למשתמש, למטפל או לבית החולים.

"במקרים שאדם צריך לבצע תרגילים בעצמו, קשה מאוד לכמת למספרים את ההתקדמות שלו, בטח אם מדובר במחלות ניווניות, למשל. בנוסף, רוב האנשים שמתבקשים לעשות תרגילי שיקום בזמנם הפרטי לא באמת עושים אותם - ולכאן אנחנו נכנסים. ראשית, אנחנו מספקים סביבות עשירות יותר שמעוררות מוטיבציה לביצוע התרגילים; ושנית, אנחנו מספקים למטפל מידע שעל בסיסו הוא יכול לקבל החלטות. המטופל לא חייב להיות בבית החולים, והשאיפה היא שבעוד כמה חודשים אנשים יוכלו להשתמש במערכות הללו בבית.

שלב קבלת התוצאות בטיפול פיזיותרפי במציאות מדומה. “סביבה עשירה שנותנת מוטיבציה לבצע תרגילים"

"היתרון ב־VR הוא שאתה לגמרי מרגיש שאתה במקום אחר. לכן, זה יכול לעזור בכל פרוצדורה רפואית שלא נעים לך להיות בה. אנחנו מייצרים מקום מפלט. בימים אלה אנחנו מרחיבים את השימוש גם למוצרים לגיל השלישי, לחולי טרשת נפוצה, פרקינסון, שבץ מוחי ואלצהיימר. לקחנו את המודל להרבה מאוד כיוונים ותחומים. כרגע, אנחנו החברה היחידה עם אישורים רפואיים, כולל אישור ה־FDA, לשימוש ב־VR במוצר רפואי. המוצר הראשון שלנו שיצא לשוק מיועד לאנשים אחרי תאונת דרכים, והתחלנו במכירות שלו בארה"ב לפני חודש. עבור לקוחות רפואיים מדובר בתשלום של 99 דולר לחודש לשימוש באפליקציה, ועבור לקוחות פרטיים המחיר הוא 49 דולר לחודש".

רעות ברנע

צילומים: יחצ, Masschallenge

 

info@calcalist.co.il

© כל הזכויות שמורות ל"כלכליסט"

www.calcalist.co.il

 

עורכת המגזין: אתי אפללו

סגן עורכת: ליעד ליבנה

עורך אחראי: אמיר זיו

מעצב אחראי: אבנר הברפלד

עיצוב הגירסה הדיגיטלית: נעם תמרי, קטיה וילסקר