הטכנולוגיות שישדרגו גם את המקרר הבא שלכם

קצב החיים שלנו משנה הרבה דברים, בין היתר גם את מה שאנחנו אוכלים ואפילו את איך שהמקרר נראה לצד הפונקציות שהוא מציע

אוקטובר 2019   |   בשיתוף:

samsung

חברת המחקר גרטנר מעריכה שעד שנת 2020 יחוברו לאינטרנט 23 מיליארד התקנים, דוגמת תריסים חכמים, מערכות מיזוג וגם – מקררים.

האינטרנט ניחן בפוטנציאל לשנות את החברה והכלכלה שלנו, ואת האופן בו אנו חיים.

כבר לפני ארבע שנים הכריזו ב"סמסונג" כי משימתנו להפוך את כל המכשירים שלנו למותאמי אינטרנט עד שנת 2020.

לא מפתיע אם כך  כי בדרך לשם, עוברים המכשירים השונים שדרוגים משמעותיים. כך למשל, עולם המקררים מקבל תפנית משלו, עם טכנולוגיות חדישות שמשפרות את חיי המשתמשים, לצד מראה אסטרטגי מתוחכם.

למעשה, את המקררים של פעם מחליפים מוצרים המאפשרים החלפה בין תא המקרר למקפיא, נפח גדול ללא שינוי בגודל, מדפי זכוכית שלא צוברים אדים, צבע נירוסטה עם טכנולוגיה שמונעת שריטות וחלקיקי מתכת שמונעים ריחות. בעתיד הלא רחוק נראה מקרר שמחובר לאפליקציה שמזמינה לבד מוצרים מהסופר ומאפשרת לראות בזמן אמת כמה חלב נשאר לנו.

קובי בש, מנהל חטיבת מוצרי צריכה בסמסונג ישראל, מציין כי "הטכנולוגיה באה לידי ביטוי בכל פרט במוצרים השונים. מבחינתנו הלקוח במרכז, והמוצרים עוברים התאמה לקצב החיים שלנו, ולסטנדרטים שלהם. עברנו דרך ארוכה מהימים בהם המקרר היה מכשיר לא יעיל עם יכולת קירור מוגבלת. הוא התייעל, מודולרי, מציע בידוד טוב יותר, הרבה יותר מקום ועיצוב ללא פשרות".

רוצים לקרוא עוד? מוזמנים לפתוח את הדלתות >>>

הדור החדש של האינוורטר

במשך עשרות שנים, למקררים היו מדחסים שפועלים במהירות אחת, עם שתי אופציות בלבד – כבוי או דלוק. המדחסים הללו פעלו כך שכאשר המקרר הגיע לטמפרטורה מסוימת, המדחס נדלק והרעש החריש אוזניים.

היום, מקררים וגם מכשירים אחרים מתגאים במנוע אינוורטר שאמור להיות שקט יותר. בסמסונג לקחו את הקונספט צעד אחד קדימה, עם דיגיטל אינוורטר – טכנולוגיה חסכונית שמספקת יעילות אנרגטית גבוהה ועשר שנות אחריות.

המדחס הדיגיטלי של דיגיטל אינוורטר כמעט תמיד דולק, אך יכול לפעול במהירויות שונות – בין 1,100 ל-4,300 סל"ד. זה מבטיח יעילות גבוהה וטמפרטורה קבועה בתוך המקרר, כמו גם חיסכון משמעותי בעלויות, פחות רעש ותוחלת חיים ארוכה יותר למדחס. מדובר באחד החידושים החשובים ביותר בתחום המקררים.

בידוד מתקדם בלי לתפוס מקום

אם ההורים שלנו הסתפקו במקררים צנועים של 500 ליטר (כולל תלונות שאין בהם מספיק מקום), הרי שהמשפחות של היום מחפשות מקררים גדולים, שיאפשרו לשמור את הקניות של הסופר בלי לתפוס יותר מקום במטבח.

טכנולוגיית ה-SpaceMax של סמסונג מבקשת לפתור את הבעיה באמצעות בידוד מתקדם ומשודרג המאפשר לייצר את המקררים עם דפנות דקות יותר, בלי לאבד מעוצמת הבידוד. התוצאה: גם מקרר במידות סטנדרטיות מבחוץ הוא בעל נפח אחסון גדול יותר ב-20% - עד 931 ליטר.

חשוב לציין שהטכנולוגיה שמה דגש על יעילות אנרגטית גבוהה, לצד שמירה על קירור המזון באופן שווה בכל מקום במקרר. זאת בזכות מערכת קירור שמפיקה אוויר קל ללא הפסקה דרך פתחי אוורור מרובים אשר שומרים על כל פריטי המזון בטמפרטורה אופטימלית לאורך זמן.

 לדברי קובי בש, "סמסונג פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת בידוד גבוה שלא דורש פער גדול בין המקרר לדופן. אם בדרך כלל יש פער של 10 ס"מ בגלל הבידוד, בסמסונג הפער הצטמצם לארבעה ס"מ בלבד, בזכות חומר פנימי מאוד איכותי, שלא תופס יותר מקום".

שמירה על לחות וחיסכון בחשמל

במשך שנים רבות יצרניות מקררים ניסו למצוא פתרון שיגביר את שיעור הלחות במקרר. טכנולוגיית Twin / Triple cooling plus, מאפשרת למקררים של סמסונג ליהנות מלחות קבועה של כ-70% - פי שניים ממקררים אחרים עם מערכת קירור היברידית, ופי שלושה ממקררים רגילים. הלחות הגבוהה שומרת על מוצרי המזון טריים לאורך זמן רב יותר, ומאריכה את חיי הפירות והירקות עד פי חמישה לעומת מקרר רגיל.

המערכת החדשנית כוללת שני מדחסים שונים שפועלים בנפרד לקירור שטח המקרר והמקפיא (במקום אחד במקרר סטנדרטי). לכן, בזמן חופשה, אפשר לכבות את תא הקירור, ולהשאיר רק את תא המקפיא בפעולה – תוך חיסכון משמעותי בצריכת האנרגיה. אופציה פרקטית אחרת שהשימוש בשני מדחסים מאפשר היא הפיכת המקרר כולו לתא קירור (בלי מקפיא), למשל אם אנחנו צריכים לאחסן הרבה דברים בקירור כשאנחנו מארחים הרבה אנשים.

קובי בש מציין כי המקרר מייצר רמת לחות גבוהה יותר מזו שמקרר רגיל מסוגל לייצר, והכל באופן מבוקר ומדוד. "המקרר מנצל את האוויר הלח שיש מחוץ למקרר, יונק את האוויר, מפריד את המים שלו ומזרים באמצעות טכנולוגיה את האוויר למקרר".

חלקיקי הכסף ששומרים על הבריאות

כסף היא מתכת שידועה בזכות תכונות אנטי בקטריאלית טבעיות, בעזרתן יצרה סמסונג דרך חדשה לשמירה על האוכל ומניעת ריחות לא נעימים במקרר.

טכנולוגיית SilverNano של סמסונג פועלת בזכות חלקיקי כסף קטנים המפוזרים בתוך גוף המקרר ועוזרים במניעת עובש, בקטריות וחיידקים, תוך שהם מרחיקים ריחות לא נעימים. זוכרים את כפית הכסף שסבתא הייתה שמה במקרר כדי שהירקות לא יירקבו? אז זוהי הגרסה המודרנית.

איך זה עובד? שבבי המתכת סופחים את הלחות שמייצר האוכל באמצעות תהליכים כימיים מתקדמים ומעקרת יותר מ-650 סוגים של חיידקים. חשוב לציין שהטכנולוגיה רשומה בסימן מסחר על שם סמסונג, ומשולבת במוצרים שונים של החברה.