המספרים שמאחורי הדוחות השנתיים

מה מסתתר בדוחות הפנסיוניים שלכם ולמה חשוב שתקראו אותם היטב?

בשיתוף: |מרץ 2018
זוכרים את המכתב השנתי שנשלח בכל שנה מחברות הביטוח ובתי ההשקעות שכולל מידע על החסכונות הפנסיונים שלכם? קשה להאמין, אבל שוב עברה לה שנה ובמהלך החודש הקרוב כולנו צפויים לקבל אותו שוב. אלא שאצל חלק מהאנשים, הדואר הזה נערם על השולחן הצדדי ומחכה לעתים שבועות וחודשים עד שמישהו יטרח לפתוח את המעטפה, אם בכלל.
חשוב שתדעו, שהדו"ח השנתי המקוצר בנוי בפורמט מקוצר ואחידה שקבע משרד האוצר, במטרה להפוך את הקריאה לפשוטה וקלה יותר. המשמעות היא שהדו"ח שתקבלו יהיה במתכונת זהה, ללא קשר לחברה שבה מנוהל החיסכון הפנסיוני שלכם. אם אתם מטיבי לכת ותרצו לעיין בדו"ח המפורט, תוכלו למצוא אותו באזור האישי שלכם באתר החברה המנהלת.

כדי להפוך את קריאת הדו"ח לקלה ומובנת יותר, הכנו הסבר מפורט על המשמעות של כל חלק בדו"ח, וכמה נקודות שחשובות לבדיקה. להלן ההסבר צעד אחר צעד.
החל מהשנה, ביוזמת הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הדוחות המקוצרים יישלחו באמצעים דיגיטליים (בדואר אלקטרוני או ב-SMS ישירות לנייד) עבור חוסכים שפרטיהם מעודכנים אצל החברה המנהלת. אם ברצונכם לשמור על הסביבה, תוכלו לעדכן את פרטיכם באתר האינטרנט של החברה המנהלת, לאשר את הפסקת קבלת הדוחות ובכך להפסיק את שליחתם באמצעות הדואר.
"לחשבון שלי" בפסגות